mandag den 16. september 2013

mumitroldene


Jeg havde sådan set ikke tænkt mig at min "koppesamling" skulle være mærkebaseret eller ensartet - men blot en blanding af alt muligt jeg hostede op hist og her ... sådan blev det ikke. For at gøre det hele lidt eventyrligt så var disse mumikoppe kærlighed ved første blik! De finske hvide skabninger slog virkelige rod i min barndom, og deres godhjertet sind har opdraget og belært mig som helt lille. Alle minderne væltede frem, og jeg blev jo nødt til at købe dem! mærketbaseret ja .. men ikke ensartet! 


Min første var denne i lyseblå (tyrkis om de vil) med Mumitrolden på, som jo centrerer hele serien. Den måtte jeg bare have. Farven er så smuk, og jeg elsker jo Mumitrolden!


 De næste to her fik jeg af nogle veninder! Den lyserøde hedder vidst kærlighed, for at det ikke skal være løgn. Den er også bare overdrevet fin, og forestiller Mumitrolden og Snorkfrøkenen .. årh jeg husker hende som min ynglings, yndig og forfængelig. Og så selvfølgelig Mumifar, ham havde jeg selv udtænkt mig at investerer i - eventyrlystig og livsklog. I kan nok høre, hvor jeg drømmer mig væk, og det stopper ikke med kopperne. Jeg skal naturligvis have flere, men ikke nok med det, har jeg også søgt Jesper til råds om at finde serien for mig, så jeg kan gense det hele. Jeg husker den som eventyrlig men egentlig også en smule tungsindig og melankolsk - jeg glæder mig, og skal nok indvige jer i det ;-)



2 kommentarer:

  1. Årh, jeg elsker den lyserøde kop, den er noget så fin altså.

    SvarSlet
  2. Ja den er virkelig også køn! :-)

    SvarSlet

Faste læsere